Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

5 övningar för ett grymt träningspass hemma

Dela på Pinterest
Hinner du inte till gymmet? Molly Rustas har lösningen.

1. Air Squats

Kör Squats i en minut, enda upp och enda ner. Kör det tre gånger med pauser mellan varje minut. I pauserna ska du göra åtta stycken squatjumps (som squats fast i tempo och du hoppar upp med fötterna ovanför marken) innan du påbörjar nästa minut.

2. Cykeln

Kör 30 st och gör det tre gånger med 30 sekunders vila emellan. 30 st = 15 långsamma (sträck ut ena benet och räkna till tre) och sedan 15 snabba.

3. Utfallshopp


Hoppa hela tiden varannat ben och med knäskålen så långt ner mot golvet som möjligt. Kör sex st på varje ben (allt som allt blir det tolv stycken hopp i första rundan), gör det tre gånger med 30 sek vila.

4. Plankan

Stå i plankan på händerna och gå sedan ner på armbågarna, kör så i 30 sek. Vila 30 sek och gör övningen 3 gånger.

5. Burpees med armhävning

Avsluta din lilla hemma-workout med åtta stycken Burpees (fast du går ner och gör en armhävning i varje)

PHU!! Den här lilla rackaren svider lite ändå. LYCKA TILL alla hemma-tränare!

För er som vill läsa mer om mina tips och trix, gå in på min blogg HÄR.

Foto: Sandra Moreira

Vill du läsa om anledningar till varför du ska börja morgonträna? 7 anledningar till att börja morgonträna.