Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

3 supertips – så hanterar du jobbiga känslor

Dela på Pinterest
Vi hamnar alla där då och då, såhär gör du när de ovälkomna känslorna smyger sig på.

1. Samla inspo för svaga stunder

Samla allt som boostar dig i ett dokument på datorn som du öppnar när du känner att motivationen lyser med sin frånvaro. Skapa din egna lilla drömvärld med quotes, bilder som inspirerar dig och komplimanger du fått från andra. Har du en dålig dag? Öppna dokumentet och bara njut av all pepp!

Läs även 7 saker tjejer gör när de är ensamma hemma

2. Tillåt dig själv att gråta

Om saker känns riktigt jobbiga kan det ibland vara svårt att undvika tårarna. Men vet du vad? Det är helt okej. Det kan faktiskt vara riktigt skönt att få gråta ut ibland, men försök att göra tårarna till något konstruktivt. Tillåt dig själv att ha en liten gråtsession för att därefter ta tag i vad som känns jobbigt. Vi vet att du kan.

3. Räkna till tio

Vi vet att det kan kännas som att hela världen går under då och då, men det kan räcka med att bara gå undan från situationen och räkna till tio i lugn takt. Tänk på något positivt för varje siffra och lura dig själv till ett bättre humör. Vi lovar att problemet kommer kännas lite, lite lättare.


Gilla Modette på Facebook!

Läs också 3 stora mysterium som alla tjejer någon gång funderat över