Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

7 hacks som gör löpningen lättare – till och med för dig som hatar att springa

Bild: Fitnessontoast.com

Bild: Fitnessontoast.com

Dela på Pinterest
Här är sju superknep som kommer göra din löpträning mycket roligare – även för dig som hatar att springa!

1. Fokusera på distans istället för tid

Om du har en distans som mål kan du, om du vill, öka farten för att få passet avklarat snabbare. Men om du har bestämt dig för att springa i 45 minuter – vet du att du måste springa i just 45 minuter. Gillar du inte att springa kan klockan då gå väldigt sakta.

2. Sätt upp delmål

Sätt upp ett mål för hur långt du har tänkt att springa sammanlagt under hela veckan och se sedan varje pass som ett delmål. Om varje löprunda bara är en liten del av ett större veckomål lurar du hjärnan lite och det känns inte lika jobbigt att köra ett pass.

3. Tänk till när du väljer musiken

Fundera på när under din löprunda du burkar tycka det känns tyngs och lägg dina favoritlåtar där i spellistan. Är det segast i början eller är det kanske tre fjärdedelar in i passet du brukar ha det kämpigast? Att lyssna på din favoritartist kommer garanterat göra dessa stunder lättare!


Läs även 7 saker vi gör som egentligen betyder "jag älskar dig"

4. Le mer!

Le mot och heja på de du möter i löpspåret. Ditt leende kommer garanterat att smitta av sig och du får så mycket mer energi!

5. Spring med en kompis

Det är mycket roligare att springa om du har någon bredvid dig. Det är dessutom lättare att hålla högt tempo och ni kan peppa varandra när det blir segt. Ni kan också utmana varandra, vilket kommer få er båda att prestera maximalt!

6. Lyssna på podcast

Om du lyssnar på ett underhållande samtal eller en spännande ljudbok är det faktiskt lätt att glömma bort att du är ute och springer. Ett perfekt tips till dig som inte älskar själva träningsformen.

7. Sätt en belöning

Tänk ut en sak, medan du springer, som du ska göra efter ditt träningspass. Det kan vara att ta en extra varm dusch eller att äta en god middag. Tänk sedan på att varje steg du tar är ett steg närmre din belöning!


Bildkälla Fitnessontoast.com Abikiniaday.com

Gilla Modette på Facebook!