Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

6 enkla knep som hjälper dig hålla träningsmotivationen vid liv

Dela på Pinterest
Har du också lovat dig själv att komma i form under hösten och vintern? Då måste du läsa detta!

1. Sätt upp delmål...
Det är jättesvårt att hålla motivationen uppe om du inte kommer nå dina mål förrän beach 2017. Därför är det viktigt att sätta upp små mål som du kan bocka av under vägen.

2. ... och se till att de är rimliga
Ta dig inte vatten över huvudet utan se till att målen är rimliga. Det kan till exempel vara att få in dessa 7 hälsosamma vardagsrutinerna. För det är mycket mer peppande att du klarat dig långt över målen än att du inte lyckats nå dit.


3. Ät rätt
Att hoppa på galna dieter som är omöjliga att följa är inte en särskilt bra idé. Bara för att du ska börja träna så behöver du inte förändra hela din livsstil. Om du börjar undvika att äta saker som du tycker om så kommer du tappa motivationen efter några veckor. Om du är osäker på vad du borde eller inte borde äta så kan du kontakta en PT.

4. Gör ett träningsschema
Vilken dag ska du träna vad? och när ska du vila? Skapa en struktur och få in det i rutin. Då kommer träningen gå som på löpande band.

5. Hitta en träningskompis
Hitta någon som har liknande mål som dig och träna ihop. Då kan ni motivera och peppa varandra även när ni inte känner er särskilt sugna på att dra till gymet.

6. Ha kul
Det allra viktigaste. Sätt inte för mycket press på dig själv utan se till att du hittar en rolig träningsform. Att gå och träna ska vara kul. Annars kommer du aldrig orka träna regelbundet.


Bildkälla: smallweddingschicago

Gilla Modette på Facebook!