Bianca Ingrosso är, med sina 1,3 miljoner följare på Instagram, en av Sveriges populäraste influencers. Det hon publicerar på sina sociala plattformar engagerar allt som oftast stort, inte minst när det handlar om skönhetsvarumärket Caia – ett bolag som nyligen gjorde ett rekordresultat. Enligt Breakit redovisar Caia ett rörelseresultat på 130 miljoner kronor för 2022, vilket är en ökning med 15 procent från året innan.
Förutom Caia och smyckesvarumärket Ani, är Bianca verksam i tv-branschen i och med sin talkshow Bianca som nu är i gång med sin andra säsong. Dessutom syns hon i olika reklamsammanhang utanför sina egna företag. Där agerar 28-åringen ofta som ansiktet utåt för företaget, något hon nu gör i ett betalt samarbete med Gina Tricot som hon nyligen marknadsförde på sin Instagram. Detta har lett till starka reaktioner hos följarna. Det är dock inte själva samarbetet som väckt känslor, utan en detalj i själva bilden.
Bianca Ingrossos bild väcker starka reaktioner
På den nämnda bilden syns Bianca promenera på en gata i Paris, där hon nyligen var tillsammans med klädmärket. På sig har hon en beige figurnära klänning, ett plagg som i sig inte ser ut att engagera följarna särskilt mycket. Det som rör upp följarna – och skapar en hel del diskussioner dem emellan – är snarare Biancas rumpa.
Bilden har delat följarna i två läger, där vissa menar att hon troligen redigerat bilden och de har rätt att uttrycka sin åsikter kring hur 28-åringens kropp ser ut, medans andra inte alls håller med om att det är okej att yttra sina åsikter kring hur någon ser ut.
"Väldigt fin, men hoppas verkligen inte att den är redigerad?"
"Konstig photoshop"
"Photoshop extreme"
"Ni är helt sjuka människor som sitter och skriver såna elaka kommentarer."
"Ni som skriver otrevliga kommentarer, undrar hur NI ser ut?? Ni är nog inte så nöjda med er själva."
"Försök att använda er hjärna"
Bianca Ingrosso har själv inte gett sig in i det åsiktsfyllda kommentarsfältet för att ge svar på tal till sina följare.