Wish är sajten som fullständigt exploderade i Sverige under förra året. Det är en e-handel med alla möjliga prylar, men mest känt för sina billiga kläder. Där kan du köpa strumpbyxor för 3 kronor, balklänningar för 100 kronor och ibland är vissa saker gratis – bara du betalar frakten.
Wish grundades för åtta år sedan och har verkligen gjort sig kända på marknaden över hela världen, både positivt och negativt. Många har starka åsikter kring företaget då de billiga prylarna betyder dåliga arbetsvillkor och att konsumtionen bara ökar och ökar.
Förra året kom trenden att göra så kallade "Wish hauls" på Youtube – alltså filmer där man visar upp plagg man köpt på Wish. Det blev en trend då flera av plaggen inte alls såg ut som på bilderna, något som Wish mer eller mindre är känt för.
Sajten Cnet skriver att Wish har ungefär 75 miljoner användare i månaden och över 200 miljoner produkter på sajten, skriver Breakit.
Så, hur bra går det egentligen för det här företaget?
Enligt Cnet har Wish dubblat sin omsättning varje år sedan starten för åtta år sedan. Och förra året drog bolaget in hela 1 miljard dollar, alltså över 8 miljarder kronor.
Mer:
Amanda beställde linne från Wish – så här såg det ut i verkligheten