4 saker som avgör hur det kommer gå på din arbetsintervju

1 av 3
- Foto: Copyright 2016. All rights reserved.
2 av 3
- Foto: Copyright 2016. All rights reserved.
3 av 3
- Foto: Copyright 2015. All rights reserved.
Dela på Pinterest
Ska du söka nytt jobb? Se till att läsa det här innan!

1. Det börjar när du går in genom dörren

Glöm inte att du kommer bli bedömd från första sekund. Och att intervjun kan börja redan när du kommer till receptionen eller när du går in i byggnaden. Se till att vara trevlig och tänk på hur du uppfattas från första stund. Ett första intryck sitter ofta i väldigt länge och se till att ge ett så gott intryck som möjligt!

Läs också: Det här ska du göra innan du fyller 30 – om du vill blir framgångsrik

2. Läs på!

Det blir väldigt snabbt lätt att förstå om du läst på om jobbet eller inte. Här är det viktigt att se till att du kan det mesta om företaget och att du är insatt i branschen. Gör din research!

3. Show off!

Man slåss alltid med andra om jobben och för att få arbetsgivaren att komma ihåg just dig gäller det att sticka ut. Därför ska du under intervjun visa upp vad du faktiskt kan. Att bara prata igenom en hel intervju visar sällan alla sidor. Därför ska du ha med dig din dator där du samlat det du gjort tidigare så att du kan visa upp vad du faktiskt kan göra. Ett bra knep som uppskattas av många!

Läs också: 7 saker alla låtsas göra på jobbet (men som ingen egentligen gör!)

4. Ställer du sista frågan eller inte?

Om du inte avslutar intervjun med några frågor när arbetsgivaren precis frågat "Har du några frågor?" – då verkar du inte så intresserad vilket såklart inte är bra. Se till att fråga i alla fall en eller två frågor och att det är du som avslutar intervjun med att ställa en fråga. Det ger en riktigt bra bild av att du är intresserad och driven. För avslutet är minst lika viktigt som början.

Lycka till!

Missa inte: 5 saker framgångsrika personer aldrig gör

Bilder: Josefin Dahlberg

Gilla Modette på Facebook!