Skådespelerskan Nicole Kidman kommer att synas i Jimmy Choos annonskampanj för höst 2013. Kampanjen markerar första säsongen som Sandra Choi har varit ensam creative director för det luxuösa sko- och accessoarmärket.
– Jag är en stor beundrare och känner mig enormt hedrad över att jobba med Nicole Kidman. Nicole är en av de bästa aktriserna i världen och jag visste att hon kunde förmedla den rätta känslan av glamour till varumärket. Hon är dessutom så nyanserad och raffinerad och utstrålar en attityd av trots, styrka, sensualitet och elegans, sa Choi i ett uttalande.
Kampanjen, fotad av Mikael Jansson, kommer att synas i augustinummer och sägs ha en "filmisk känsla som anspelar på makt och förförelse hos Jimmy Choo-kvinnan."
– Jag har alltid älskat mode, och har ofta använt det som ett sätt att komma in i karaktärer. Det finns en hel del komplexitet, mystik och kvinnlighet hos Jimmy Choo-kvinnan, säger Kidman.
Den 45-åriga australiensiskan, som tidigare har synts i annonskampanjer för Chanel No.5 och Omega-klockor, har precis slutfört inspelningen av Grace Of Monaco, baserad på Grace Kellys liv, som kommer att nå biograferna tidigt nästa år.
Även om de vanligtvis håller sig till välkända modeller (som Andreas Valencoso och Raquel Zimmerman) är det inte första gången som Jimmy Choo använder sig av kändisar med stjärnstatus. 2006 hade de legendariska musikern Quincy Jones samt skådespelerskan och modellen Molly Sims i sina kampanjer.