Hilfiger designar för bröstcancer<br>-forskning</br>

Publicerad: 3 okt. 2013, kl. 11:25
Uppdaterad: 3 okt. 2013, kl. 11:40
Tommy Hilfiger designar limited Editionväska i förmån för bröstcancerforskning Foto: Patrick Demarchelier

Tommy Hilfiger slår ett slag mot bröstcancer och designar limited edition väska med Claudia och Naomi som frontfigurer i kampanjen.

Med modellveteranerna Claudia Schiffer och Naomi Campbell som ansikten utåt lanserar Tommy Hilfiger nu en limited edition väska där delar av intäkterna går till Bröstcancerfonden. 

– Att få möjligheten att vara med i denna beundransvärda kampanj betyder mycket för mig, berättar Naomi Campbell i ett pressmeddelande. Hon fortsätter:

– Min mamma har lidit av bröstcancer så jag har själv, på nära håll, sett svårigheterna och utmaningarna sjukdomen kan orsaka. Jag är passionerat engagerad i bröstcancerutbildning och jag det är en ära att få vara med och bidra till BHI:s (Breast Health International) fantastiska arbete. 

Det är sjunde året i rad som Tommy Hilfiger stödjer BHI och de s´designar en limited editionväska varje år där intäkterna går till bröstcancerforskning. 

Här kan du se Tommy Hilfigers SS14 visning från årets New York fashionweek: 

Väskan

Väskan kommer att släppas på Tommy.com och finnas på utvalda butiker i Europa, USA, Kanada och Asien från och med den 1 Oktober 2013. 

Väskan kommer att säljas för €299 och €100 går direkt till forskning.