Hilfiger designar för bröstcancer
-forskning

Tommy Hilfiger designar limited Editionväska i förmån för bröstcancerforskning
1 av 6
Tommy Hilfiger designar limited Editionväska i förmån för bröstcancerforskning - Foto: Patrick Demarchelier
Det är sjunde året i rad som Hilfiger samarbetar med BHI (Breast Health International)
2 av 6
Det är sjunde året i rad som Hilfiger samarbetar med BHI (Breast Health International) - Foto: Patrick Demarchelier
Claudia Schiffer är ansikte utåt för kampanjen
3 av 6
Claudia Schiffer är ansikte utåt för kampanjen - Foto: Patrick Demarchelier
tillsammans med Naomi Campbell
4 av 6
tillsammans med Naomi Campbell - Foto: Patrick Demarchelier
Väskan kommer att säljas i bland annat Europa och USA
5 av 6
Väskan kommer att säljas i bland annat Europa och USA - Foto: Patrick Demarchelier
Priset är €299 och €100 går direkt till forskning.
6 av 6
Priset är €299 och €100 går direkt till forskning. - Foto: Patrick Demarchelier
Dela på Pinterest
Tommy Hilfiger slår ett slag mot bröstcancer och designar limited edition väska med Claudia och Naomi som frontfigurer i kampanjen.

Med modellveteranerna Claudia Schiffer och Naomi Campbell som ansikten utåt lanserar Tommy Hilfiger nu en limited edition väska där delar av intäkterna går till Bröstcancerfonden. 

– Att få möjligheten att vara med i denna beundransvärda kampanj betyder mycket för mig, berättar Naomi Campbell i ett pressmeddelande. Hon fortsätter:

– Min mamma har lidit av bröstcancer så jag har själv, på nära håll, sett svårigheterna och utmaningarna sjukdomen kan orsaka. Jag är passionerat engagerad i bröstcancerutbildning och jag det är en ära att få vara med och bidra till BHI:s (Breast Health International) fantastiska arbete. 

Det är sjunde året i rad som Tommy Hilfiger stödjer BHI och de s´designar en limited editionväska varje år där intäkterna går till bröstcancerforskning. 

Här kan du se Tommy Hilfigers SS14 visning från årets New York fashionweek: 

stats