Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

Hilfiger designar för bröstcancer
-forskning

1 av 6

Tommy Hilfiger designar limited Editionväska i förmån för bröstcancerforskning

2 av 6

Det är sjunde året i rad som Hilfiger samarbetar med BHI (Breast Health International)

3 av 6

Claudia Schiffer är ansikte utåt för kampanjen

4 av 6

tillsammans med Naomi Campbell

5 av 6

Väskan kommer att säljas i bland annat Europa och USA

6 av 6

Priset är €299 och €100 går direkt till forskning.

Dela på Pinterest
Tommy Hilfiger slår ett slag mot bröstcancer och designar limited edition väska med Claudia och Naomi som frontfigurer i kampanjen.

Med modellveteranerna Claudia Schiffer och Naomi Campbell som ansikten utåt lanserar Tommy Hilfiger nu en limited edition väska där delar av intäkterna går till Bröstcancerfonden. 

– Att få möjligheten att vara med i denna beundransvärda kampanj betyder mycket för mig, berättar Naomi Campbell i ett pressmeddelande. Hon fortsätter:

– Min mamma har lidit av bröstcancer så jag har själv, på nära håll, sett svårigheterna och utmaningarna sjukdomen kan orsaka. Jag är passionerat engagerad i bröstcancerutbildning och jag det är en ära att få vara med och bidra till BHI:s (Breast Health International) fantastiska arbete. 

Det är sjunde året i rad som Tommy Hilfiger stödjer BHI och de s´designar en limited editionväska varje år där intäkterna går till bröstcancerforskning. 

Här kan du se Tommy Hilfigers SS14 visning från årets New York fashionweek: