Det har stormat rejält kring H&M den senaste tiden. Konsumenter som klagar på storlekar, samarbete med Alexander Bard, en kritiserad tröja och ett ras på börsen.
Men nu kommer H&M med en stor nyhet – snart lanserar H&M-gruppen ett helt nytt koncept i Sverige.
Under 2018 kommer H&M öppna marknadsplatsen "Afound", en plats där rabatterade varor inom mode och livsstil kommer säljas.
Det kommer finnas varumärken för både dam och herr, både internationella och svenska märken samt H&M:s egna märken och externa.
"Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse", säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound i ett pressemeddelande.
Den första butiken kommer öppna på Drottninggatan i Stockholm och samtidigt öppnas marknadsplatsen på nätet.
Mer:
H&M blir stämda för Justin Bieber tröja