Andrea Hedenstedt är en av sveriges främsta toppbloggare som nu också tagit ett kliv in i modebranschen och designar kollektioner för modejätten NA-KD.
Nu på torsdag släpper hon sin andra kollektion, som på lanseringsdagen också kommer säljas på Åhlens i Stockholm. Bekvämlighet, sommar och inkluderande är tre nyckelord i den nya kollektionen.
– När jag skapade kollektionen så hade jag den Europeiska sommaren i bakhuvudet. Blommor, starka färger och romantiska plagg känns väldigt europeiskt. Förutom det så var bekvämlighet ett nyckelord genom hela processen. I den här kollektionen har de flesta plaggen resår istället för dragkedja och knappar för att det ska passa så många kroppstyper som möjligt. Det är väldigt viktigt för mig, säger Andrea till Modette.
Som de flesta av oss har Andrea lätt att falla in i svart, vitt och grått för att det är enkelt och bekvämt, men i år kommer hon fokusera på de motsatta trenderna och ett visst plagg kommer hon lägga extra fokus vid.
– Jag kommer satsa på att bygga upp en ordentlig skogarderob då det har hamnat i skymundan för mig. Sen kommer jag satsa mer på färg och mönster vilket passar väldigt bra i och med kollektionen jag lanserar nu. Jag blir lätt bekväm och kör svart, vitt och grått fast jag egentligen tycker att det är väldigt fint och kul med färg och mönster, säger Andrea till Modette.
Och hur det egentligen går till när kollektionen designas har hon också berättat om. Läs om hur det egentligen gick till när Andrea designade sin kollektion för NA-KD här!
Se alla bilder från hennes nya kollektion i spelaren ovan!
Mer:
Så går det till när Andrea Hedenstedt designar kollektioner för NA-KD