Monki vill att du ska skriva på ett kontrakt när du handlar

Dela på Pinterest
Modekedjan Monki vill uppmana sina konsumenter till att sprida mer kärlek, något de gör genom att be sina kunder skriva på ett "vänlighetskontrakt".

Modekedjan Monki lanserar idag en ny kampanj i sina fysiska butiker. En kampanj som innebär att du som konsument kommer få frågan om du vill skriva på ett kontrakt – något du verkligen borde säga ja till.

I ett pressmeddelande skriver Monki att varumärket vill uppmuntra unga kvinnor till självkärlek och vill visa världen styrkan i att sprida kärlek – oavsett vem man vill sprida kärlek till. 

Monki skriver att de tror på enkla gester av omtanke som kan förändra mycket i världen – därför släpper de nu kampanjen Monki <3 Love.

Det innebär att Monki idag inför ett kontrakt i sina butiker, ett kontrakt du som konsument kan skriva på när du handlar.

Bildkälla: Monki

Det är ett vänlighetskontrakt där kunderna lovar att visa omtanke och kärlek. Som tack för att du skriver på kontraktet får du även en present av Monki. 

"Att visa kärlek och omtanke behöver inte vara något stort, det kan vara så simpelt som att ringa en gammal vän eller krama någon som behöver det", skriver Monki i ett pressmeddelande.

Vänlighetskontraktet lanseras idag, torsdag 22 mars, och kommer finnas i butikerna fram till söndag, 25 mars. 

Mer:

Britney Spears frontar KENZO:s nya kampanj

Gilla Modette på Facebook!