STELLA Pictures/Patrik ÖsterbergIrma Lehtosalo, 69, har blivit en mycket populär profil de senaste åren. Hennes medverkan i tv-programmet "Marko & Irma" har gjort minst sagt succé hemma i tv-sofforna sedan den första säsongen hade premiär 2022.
Sedan dess har hon kanske till och med seglat om sin son, Marko "Markoolio" Lehtosalo, 49, på popularitetsskalan. Hon har dessutom gett sig in i sin sons bransch och faktiskt själv släppt en låt, "Bävling".
Låten blev snabbt en succé och sedan dess har det bara gått uppår för Irma. Hon driver ett poppis Tiktok-konto med hela 270 tusen följare. Dessutom har hon ett Instagram-konto med 340 tusen följare. Inte illa!
Det rullar helt enkelt på som bara den för Irma Lehtosalo, vilket syns på det bolag hon är verksam i.
Irma Lehtosalo är involverad i bolaget Färjholmen Holding AB, som enligt Alla Bolag inkluderar varumärkena "Bävling", "Irma Lehtosalo", "Marko och Irma" och "Markoolio".
Bolaget omsatte hela 8,4 miljoner kronor under 2023. Tillgångarna låg på 13 miljoner kronor det året.