Skönhetsmärket Cocoa Brown är sjukt populärt just nu och de flesta av oss som använder brun utan sol har någon gång testat några av deras produkter. Det har blivit så populärt för att det både är billigt, bra och håller länge.
Men nu har bloggare börjat bojkotta märket.
Grundaren av Cocoa Brown, Marissa Carter, gick ut i en intervju och berättade hur Cocoa Brown har blivit så stora – och dissar då också arbetsgruppen bloggare.
Cocoa Brown har blivit så pass stora genom att de har använt bloggare som hjälp – alltså att de har skrivit om produkten, så att bloggarnas följare blir intresserade och då köper produkterna.
"Företag kopierar oss hela tiden nu. De försöker göra som vi gjorde med Cocoa Brown när vi startade. Arbeta med bloggare för att få märket att växa. Men det är dött nu, det finns absolut ingen äkthet kvar i det arbetet", säger hon i intervjun.
Hon säger att bloggare förut hade trovärdighet och skrev vad de tyckte om produkter – på riktigt. Men nu menar Marissa att bloggare inte är ärliga utan skriver om det företag som ger dem mest pengar, och då skriver bra om produkten.
"Det finns ju inga dåliga recensioner längre", säger hon.
Det här har flera bloggare nu reagerat på och bojkottar nu märket. "Det här är kränkande" och "Det är taskigt mot bloggarna som faktiskt är ärliga", är några kommentarer.
I'm loving and leaving @CocoaBrownTan after CEO @CarterMarissa's interview horrendously generalising bloggers. pic.twitter.com/mEmElKPWtC
— CIARA (@CiaraKittyK) April 6, 2017
[removed][removed]
Mer:
Ellen Bergström gjorde en spraytan inför Let's Dance – gick inte som planerat
Fläckfritt, billigt och snabbtorkande – här är de bästa brun utan sol-produkten just nu