Mest läst

Matilda Djerf med på prestigefyllda listan: "Omöjligt"

Matilda Djerfs bolag Djerf Avenue är med på Forbes "30 under 30"-lista. Foto: Stina Stjernkvist/SvD/TT.
Dela på Pinterest
Matilda Djerf och sitt Djerf Avenue hyllades på Forbes "30 under 30". Varumärket bildades 2019 och har nått en omsättning på 80 miljoner kronor.

Influencern och designern Matilda Djerf är blotta 25 år gammal, men har redan byggt upp ett skandinaviskt modeimperium. Varumärket Djerf Avenue skapade 2019 av Matilda Djerf själv och pojkvännen Rasmus Johansson.

Läs mer: Håret, pojkvännen, miljonregnet – här är allt du vill veta om Matilda Djerf

Djerf Avenue: Skjortor, blazer och klänningar

Djerf Avenue är ett svenskt klädmärke som fokuserar på basplagg sm fungerar året om. Kläderna är producerade i Portugal, Italien och Sverige. Företaget har gjort sig kända för att vara transparenta med produktionen, att de använder inkluderande modeller och att de inte redigerar sina bilder. 

Läs mer: Inspireras av stilsäkra influencern Matilda Djerf – sno stilen här!

Matilda Djerf på "Forbes 30 under 30"

Redan första året utseddes företaget till Sveriges tredje snabbas växande e-handelsbolag och 2021 omsatte företaget 80 miljoner kronor enligt Västsvenska handelskammaren

I mars 2023 presenterades Rasmus Johansson och Matilda Djerfs varumärke Djerf Avenue på Forbes "30 under 30" Europa-lista för detalj- och e-handel. Duon är en av få svenskar som hamnat på den prestigefyllda listan. 

"Det känns omöjligt att försöka sammanfatta min tacksamhet och glädje idag. Djerf Avenue startade som ett passionsprojekt, en vilja och ett uppdrag att ge konsumenterna en säkert plats att shoppa online", skriver Matilda på sin Instagram och fortsätter: 

"Jag kommer ihåg första gången jag gjorde ett modelljobb för en mode e-handel, jag satt i sminkstolen i två timmar, de nålade klänningen så att den skulle sitta perfekt, bilderna var redigerade och när de publicerades så kände jag inte ens igen mig själv". 

Stort grattis Matilda Djerf och Rasmus Johansson!