Bianca Ingrosso, 30, är en av landets mest inflytelserika entreprenörer och välkända ansikten.
Med sin uppväxt i rampljuset som dotter till Pernilla Wahlgren och Emilio Ingrosso, och har hon sedan dess byggt upp sitt eget varumärke.
LÄS MER: Oliver Ingrossos kärleksfulla ord till Zoe – inför alla
Så många bolag äger Bianca Ingrosso
Bianca äger sju olika bolag och dessa är:
- Bianca Ingrosso AB.
- Sammy Holding AB.
- Har ägande i Beauty Icons (Caia).
- Ani Who AB (Ani jewels).
- Avora AB (Avora).
- Bibbz AB (podcast).
- Mino Market AB.
I både tv och sociala medier har hon fångat en stor publik med över miljonen på Instagram och nästan en halv miljon på Youtube – ett namn som ständigt är aktuellt i både yrkesverksamheten och underhållningsvärlden.

LÄS MER: Pernilla Wahlgrens bråk med Bianca – nya avslöjandet
Bianca Ingrossos bolag Ani
Bianca Ingrossos framgångsrika smyckesbolag Ani jewels äger hon tillsammans med influencern Lovisa Worge. Bolaget grundades 2021 och såg ut att bli mycket framgångsrikt, men några år senare ser det inte lika ljus ut.
Bolaget har nämligen tampats med en del motgångar det senaste året.
Efter flera år av stigande försäljning blev 2024 ett "mellanår" där företaget tappade både omsättning och resultat.
LÄS MER: Världens populäraste resmål – oväntade vinnaren
Hur beroende är bolaget av Bianca Ingrosso och Lovisa Worge?
Året innebar ett omställningsarbete, där företaget drog i handbromsen och minskade sina kostnader, säger Camilla Wengholm, Vd för Ani, till Breakit.
“Väldigt beroende i form av deras input på produktutveckling och hur de vill att varumärket ska formas över tid. De är väldigt involverade i att det ska vara ett varumärke som de kan stå för och som deras personliga varumärken också linjerar med", säger hon till Breakit.
Bland utmaningarna fanns ökade inköpspriser för guld och silver samt en svag konjunktur. Samtidigt har Ani Jewels investerat i ett nytt kontor där de kan skapa innehåll och hålla events, vilket ska effektivisera verksamheten.
Fokus framåt ligger på att expandera till återförsäljare, både online och i fysisk butik, samt att testa nya internationella marknader.
På sikt är målet att göra varumärket mindre beroende av Bianca och Lovisa, även om deras engagemang fortfarande är avgörande.
Lovisa jobbar väldigt operativt och dyker ner i detaljer samtidigt som Bianca Ingrosso har flera andra bolag samtidigt.
LÄS MER: Bianca Ingrossos misstag efter bröstoperationen: "Svimmade"