Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Mest läst

5 saker att göra när du känner att du inte räcker till

Dela på Pinterest
Guiden till världens snabbaste egoboost hittar du här.

1. Klä upp dig

Sätt på dig din coolaste klänning, lägg ner tid på sminket och gör något som du aldrig annars orkar – locka håret. Verkligen kräma på tills du känner dig som ett bombnedslag och träffa upp bästa vännen för en middag eller drink, du kommer känna dig på topp direkt.

2. Slappna av

Ibland finns det inget skönare än att krypa upp i sängen med favoritgodiset och sätta igång filmen man kan alla repliker till. Tillåt dig att bara slappa och låt din största ansträngning vara att fundera över vilken smak på chipsen du ska välja. Hur skönt?

Läs även 5 grymma knep för att jobba smartare istället för hårdare

3. Unna dig något

Köp ett fint plagg du spanat in länge som inte spräcker din budget. Vi är ganska säkra på att det inte finns en snabbare genväg till ett glatt humör. Kom igen, vi vet att du förtjänar det.

4. Ring en kompis

Snacka skit med vännen om allt och inget! Polarna fungerar utmärkt som terapeuter och viktigast av allt, orkar lyssna och dömer inte. Se till att boosta varandra med komplimanger och avverka både högt och lågt, du kommer garanterat få ett leende på läpparna.

5. Träna

Låt endorfinerna göra sin magi. Gå en runda, prova några yogaställningar eller testa ett kul pass på gymmet. Det dåliga humöret kommer vara ett minne blott och du kommer känna dig så tillfreds med dig själv efteråt. You can do it!


Gilla Modette på Facebook!

Läs också 3 supertips – så hanterar du jobbiga känslor