Skönhetsmärket Glossier grundades 2014 och har sedan dess blivit galet populära världen över. De fina förpackningarna kombinerat med bra produkter har gjort att Glossier gjort succé både på Instagram och i badrumshyllan.
”Glossier är mer än bara produkter, det är ett community. Vi har fans över hela världen som, oavsett om de provat en Glossier-produkt eller inte, engagerar sig och interagerar med oss varje dag – på sociala medier eller på Into The Gloss", säger Emily Weiss, grundare av Glossier i ett pressmeddelande.
Och nu ska alltså varumärket komma till Sverige.
I pressmeddelandet säger Emily Weiss att förhoppningen är att Glossiers community ska växa även I Sverige.
"Som ett företag som sätter kunden i första hand ligger dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Vi är glada att göra Glossier tillgängligt för vårt växande community i Sverige – vi är angelägna om att de ska få uppleva och njuta av produkterna som de redan är en inspiration för.” säger hon.
Produkterna kommer inte säljas i butik, utan kommer säljas i Sverige via deras hemsida. Datumet för lanseringen är 14 juni.
Mer:
Så hög SPF borde du ha i ansiktet – enligt hudvårdspecialisten