MODETTE
Efter 8 år – Benjamin Ingrosso talar ut om nya beslutet: "Sorg"
Benjamin Ingrosso fortsätter göra succé och åker i sommar ut på turné runt om i Sverige. Men innan sommarturnéns start kom Benjamin med ett tydlig besked om framtiden.
Namn: Margareta Grääs
Ålder: 29 år
Familj: Fästmannen Fredrik och hunden Harley
Bor: Kalmar
Sysselsättning: Sociala medier-kreatör med inriktning på skönhet
Sociala medier: Youtube: /maggiesaurus, Instagram: @margaretagraas, Tiktok: @margaretagraas
Margareta Grääs är sminkälskaren från Kalmar, hon gjorde hobbyn till ett heltidsjobb. Nu arbetar hon heltid med sociala medier där hon inriktar sig på skönhet – och framförallt adventskalendrar. Hon började med att recensera fyra kalendrar för några hundra följare, som utvecklades till att hon öppnar över 100 adventskalendrar som hon öppnar för över 100 000 tittare.
– Folk förtjänar att lägga sina pengar på något som gör dem nöjda. En kalender kan vara en dyr historia och jag tycker att de ska få värde för sina pengar, säger Margareta Grääs.
– Fundera på vilken kundgrupp du tillhör. Är du den som vill prova ett nytt märke är det ett bra sätt att börja med miniprodukter från kalendrar. Eller är du den som bara vill ha en lyxig överraskning. Oavsett vilken typ man är, ska man köpa en adventskalender i den kategori där man faktiskt kommer att använda produkterna, säger Margareta.
Margareta tipsar också om att inte köpa kalender från samma märke flera år i rad. Om ett företag hittat ett bra koncept, ser deras adventskalendrar ganska likadana ut menar hon.
– Det är svårt att säga. Det är många som är bottenskrap utan att de är dåliga. Många adventskalendrar med produkter från samma märke som producenten, alltså inte blandkalendrar, gör sällan ändringar. De kalendrarna har ofta ett lågt värde. Jag tror inte att de har fattat grejen.
– Efter hittills 80 stycken öppnade kalendrar, är mina personliga favoriter "LH cosmetics Holiday Calender" och "Space NK beauty advent calender".
Läs mer: Experten tipsar om julkalendrar 2022