H&M har minst sagt lagt i ytterligare en växel den senaste tiden. Från att rasa på börsen, få kritik av konsumenter och tvingas stänga ner butiker till att nu lansera flera nya varumärken och koncept.
I år har vi bland annat sett att H&M-gruppen lanserat marknadsplatserna Afound och Arket, samt en app för H&M Home, en kärlekskollektion inför Pridefestivalen och nu nästa drag – flera nya butiker med mer inredning.
För nu ska nämligen H&M Home utvecklas ytterligare, skriver Dagens Industri, rapporterar Breakit.
"Inredning blir allt viktigare för våra kunder och vi ser också att mode och inredning flyter ihop allt mer och inspirerar varandra. Att bredda sortimentet ser vi därför som ett naturligt steg i att göra oss tydligare och bidra till en bättre helhet, samtidigt som vi bygger vidare på vårt modearv", säger H&M Homes vd Anders Sjöblom till DI, skriver Breakit.
H&M Home ska alltså utöka sitt sortiment och går efter IKEA:s framgångssaga – de ska börja sälja enklare möbler som sidobord, pallar och lampor.
De nya produkterna kommer från en början att säljas på nätet men H&M planerar även att i slutet av sommaren öppna åtta nya fysiska butiker för H&M Home – där hela tre stycken ligger i Sverige.
"När vi öppnar de nya butikerna kommer vi ha ett dubbelt så stort sortiment som i dag", säger Anders Sjöblom, skriver Breakit.
Mer: