Rakhyvelsvarumärke visar könshår i kampanj: "Rakning är ett val"

Rakhyvelsvarumärket Billie visar könshår i sin kampanj
Rakhyvelsvarumärket Billie visar könshår i sin kampanj. - Foto: Billie
Dela på Pinterest
Rakhyvelsvarumärket Billie väcker stor uppmärksamhet med sin senaste kampanj. Anledningen? I klippet visar de upp könshår och vill sprida budskapet att rakning är ett val – inte något som förväntas.

Rakhyvelsvarumärket Billie har tidigare gjort kampanjer för att hylla kvinnokroppen med budskapet att man inte måste raka bort kroppshåret, såvida man inte vill.

Men nu lanserar de sin nya kampanj kallad "Red White and You Do You" och tar det ett steg längre. Billie blir nu det första varumärket som visar upp kvinnligt könshår. Kanske tycker du att det låter ironiskt att ett rakhyvelsvarumärke visar upp könshår i en reklam? Varumärket Billie menar att det är poängen. På detta sätt hoppas de kunna sprida budskapet att rakning är ett val, inte något som förväntas.

– Rakning är ett personligt val, och ingen ska säga vad kvinnor ska göra med sitt hår. Alla har kroppshår. Några av oss väljer att ta bort det, och andra väljer stolt att ha kvar det. Oavsett val, ska vi inte behöva be om ursäkt för våra val, säger medgrundaren Georgina Gooley till magasinet Glamour.

Se reklamfilmen här! 

En annan som vill krossa kroppsidealen är modedesignern Karoline Vitto. Nu gör hon en kollektion för att fler ska visa upp sina kroppar, precis som de är. Se plaggen i videon!

Mer:

#januhairy gör succé på Instagram – vill normalisera kroppshår