MODETTE
Han är hockeyspelaren som syns ihop med Janni Delér
Janni Delér och Jon Olsson gick skilda vägar 2022. Nu syns hon med hockeyproffset Dick Axelsson.
Det framväxande fenomenet med företag drivna av influencers har nog inte undgått någon. I dagens digitaliserade värld har sociala medier och influencers blivit kraftfulla inom marknadsföring och företagande. Genom sin förmåga att nå ut till stora och engagerade målgrupper på ett personligt sätt har influencers blivit eftertraktade för företag som strävar efter att skapa starka varumärken och nå framgång.
Låt oss utforska hur influencers har blivit entreprenörer och skapat egna företag som nyttjar deras personliga varumärken för att forma den moderna affärsvärlden!
Ett klädmärke som influencern startade på egen hand och som direkt gjorde succé. Varumärket erbjuder kläder av hög och hållbar kvalitét och stilen är klassisk och avslappnad.
Caia Cosmetics grundades 2018 av Ingrosso, Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch. Det är ett varumärke inom skönhetsindustrin, känt för högkvalitativa och trendiga produkter. Caia erbjuder smink, hudvård, kroppsvård och accessoarer. Varumärket är känt för att fokusera på att främja självuttryck och självförtroende hos sina kunder.
Läs mer: Vilka är Jesper Matsch och Mikael Snabb? Här är männen bakom Caia
Ett klädvarumärke inspirerad av livsstilen i södra Europa skapat av Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad, grundat 2021. Varumärket erbjuder kläder som är tidlösa klassiker gjorda av förstklassiga material med en hållbar produktion.
Läs mer: Vanessa Lindblad: Man, barn, föräldrar och lyxiga lägenheten
Smyckes- och accessoarvarumärket skapat av Bianca och hennes före detta assistent Lovisa Worge. De erbjuder trendiga smycken av hög kvalitet.
Djerf Avenue skapades 2019. Varumärket är baserat på kläder i den populära stilen "scandi style", som Matilda själv influerat tjejer världen över med. Grunderna för varumärket är att förkroppsliga den självsäkra, chica och avslappnade personen som är på språng.
Hösten 2020 lanserade influencern gravidappen som kom att göra succé. Tanken kom från när hon var gravid själv och inte tyckte att det fanns någon gravidapp som innehöll allt, så då gjorde hon en själv istället.
Klädvarumärket som satsar på inklusivitet och klassiska basplagg. LXA skapades av Linn och lanserades under sensommaren 2020.
Varumärket lanserades 2020 och erbjuder kläder i hållbara material. Alice hade visionen att skapa prisvärda men ändå moderiktiga plagg med en förenklad touch som genomsyrar hela varumärket.
Ett exklusivt och lyxigt klädesvarumärke lanserat av influencern år 2022. Fokuserar på en "high end"-känsla med klassiska plagg.
Molly Ellen är ett svenskt smyckesvarumärke byggt för den tidlösa, eleganta och stilrena kunden.
Tillsammans med sin bror Emil Holmqvist grundade hon 2016 företaget Hickap som snabbt gjorde succé med sina högkvalitativa sminkborstar. Företaget har sedan dess utökad med både smink och hudvård i sitt sortiment.
LOWD är ett varumärke som säljer smink på ett miljövänligt förhållningssätt. Varumärket lanserades i mars 2023 och första produkterna var en mascara, ögonskuggspalett och tre sminkborstar.
Influencer-duon skapade i början ett kortspel med roliga frågor som är perfekt att ta med på förfesterna. Nu har de släppt flera olika varianter av spelet, bland annat till dejter, par och bästa vänner.
Hennes nystartade varumärke lanserades 2023 och erbjuder vackert italienskt handmålat porslin.
Klädmärket är grundat av influencerns själv tillsammans med exmaken Jon Olsson. De erbjuder högkvalitativa basplagg med en sportig touch.
En webbshop med kläder och ett varumärke som fokuserar på kvinnor och erbjuder bekväma underdelar som är både snygga och praktiska, samt är dedikerat för att stärka kvinnor.
Le Capsole grundades av Emelie 2021. Varumärket erbjuder ett hållbart och medvetet förhållningssätt till mode. Fokuset ligger på kläder av hög kvalitet med hopp om att motverka snabbmode.