Therese Lindgren säljer sitt varumärke: "Höga krav"

Therese Lindgren säljer sitt bolag Indy Beauty efter fem år.
Therese Lindgren säljer sitt bolag Indy Beauty efter fem år. - Foto: Pressbild Indy Beauty/Amanda Parkkinnen/Sara Arnald.
Dela på Pinterest
Therese Lindgren säljer sitt skönhetsvarumärke Indy Beauty efter 5 år. Lämnar över till CSS Skincare Brands AB. Läs nedan!

Therese Lindgren, 35, är en av Sveriges främsta influencers och entreprenörer med över 1 miljon följare på Instagram. Sedan 2018 har hon drivit skönhetsföretaget Indy Beauty som säljer veganska skönhetsprodukter med syfte att värna om djurens rättigheter och miljön. Men även vackra berättelser har sitt slut. För idag meddelade influencern i ett inlägg på Instagram att hon säljer sitt företag Indy Beauty efter fem år. 

Therese Lindgren säljer Indy Beauty till CSS Skincare Brands AB 

Influencern meddelar att hon säljer företaget till CSS Skincare Brands AB som från och med nu kommer äga varumärket fullt ut. 

– Det har varit en fantastisk resa men det har nu blivit dags för mig att gå vidare och lämna över Indy Beauty till CCS Skincare Brands AB, som från och med nu äger Indy Beauty till fullo. De kommer att fortsätta utveckla Indy Beauty baserat på samma värderingar och höga krav på kvalitet, etik och transparens som är förknippat med varumärket idag, skriver hon i inlägget på Instagram.

Therese Lindgren: "Satt vegansk skönhet på kartan" 

Varför Therese startade Indy Beauty från första början berodde på att hon vill öppna upp skönhetsbranschens ögon för veganska produkter. 

– Med Indy Beauty, har jag tillsammans med er, haft möjligheten att ta fram produkter som varit med och förändrat en hel bransch och satt vegansk skönhet på kartan, skriver hon i inlägget. 

Therese Lindgren – Indy Beauty har förändrat skönhetsbranschen 

Therese skriver också att hon är stolt över hur mycket Indy Beauty har åstadkommit under den här tidsperioden och menar att det för fem år sedan var omöjligt att hitta veganska skönhetsprodukter. 

– inte ens när man mailade företagen kunde/ville de berätta vilka produkter som innehöll animalier, medan det idag snarare är regel än undantag att varumärken kommunicerar vilka produkter som är veganska och inte. Jag vågar påstå att Indy Beauty haft ett finger med i spelet när det kommer till den här förändringen, och över det är jag så jävla stolt, skriver hon. 

Therese Lindgren: "Ansiktet utåt" 

Hon avslutar inlägget med att skriva hon fortfarande kommer vara en del av Indy Beauty ett tag till. 

– Jag kommer att fortsätta att vara ansiktet utåt för Indy Beauty en tid framöver, men inte i form av delägare. Det här gjorde vi bra hörni!, skriver hon. 

Influencerna har visat sitt stöd och visar kärlek i kommentarsfältet i form av hjärtan och fina ord. 

Läs mer: 

Gynekologen varnar: därför ska du ALDRIG använda intimtvål

7 lermasker som rengör huden på djupet



stats